7. mars 2016

Et lite dikt til deg

Det er allerede slutt på helgen, og ny uke står for tur. I går fikk jeg endelig jobbet litt med en ny ukebladskrim - det går langsomt, men i hvert fall framover. Tar nemlig sikte på å sende fra meg tre noveller i neste uke, men det gjenstår mye jobb. Målet var opprinnelig fire, men innser at det skjer for mange andre ting akkurat nå. Tanken er at jeg må sende inn to noveller for å få solgt én, og nå i mars trenger jeg faktisk å selge to...
Som vanlig når jeg prøver å fokusere på én oppgave, skjer det noe helt annet. Det datt plutselig ned noen ord og setninger som ikke hadde noe å gjøre med det jeg satt og skrev på. Ord som jeg smattet litt på, og så var jeg likegodt i gang med å notere et slags dikt. Jeg pleier jo ikke å skrive dikt, så det var egentlig litt rart og uventet.
Nå er det jo ofte sånn at ord og setninger som høres fine ut inni ens eget hode, ikke alltid ser like fine ut etter at noe er tatt bort og litt er lagt til. Noe av magien går tapt, men det spørs vel om andre enn hodeeieren ville følt den opprinnelige magien uansett, hehe. Ord er flyktige, de har sjelden samme betydning i dag som i går. De smaker heller ikke likt for alle.
Men jeg deler likevel :)


Når stormen
presser oss
forover
søker vi
fotfeste.

Når regnet
pisker oss 
i nakken
våger vi
å gi mer.

Ikke mye, 
bare litt.
For oss to
betyr litt
mye mer.

Hehe, alldeles nydelig, ikke sant :) Sånn, ferdig med den avsporingen...
Nå er det bare å avslutte for kvelden. Må pakke litt til i morgen - har statistjobbing hele dagen fra 8:40 til 17:30, så det blir en lang og morsom dag. Fint at det er en komedie jeg skal være med på, så vanker det kanskje noen latterkuler både før og etter lunsj. :)
Ønsker deg en fin, ny uke!

3 kommentarer:

  1. Hei!
    Jeg synes det var et fint dikt, jeg! Hvis jeg savnet noe, så måtte det være en overskrift. Og kanskje en signatur under, men det er kanskje ikke så nødvendig når du forteller rundt det og at det står på bloggen din. Men en tittel på diktet hadde gjort seg :-) Det er forresten veldig gøy å se at du prøver deg på en ny sjanger!

    Lykke til med statistoppdraget! Venter spent på referat :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Takk for det. Jeg synes at det spriker litt, i starten var det lengre. Men men har ingen planer om å gjøre noe mer med det, heller ikke tittel :) Tror det ble til i litt feil rekkefølge. Måtte bare få det ut av systemet, og legger jo sjelden ut noe tekst her på bloggen...
      Vedr dagens oppdrag ble det en lang dag med mye venting, heldigvis fikk jeg dra hjem litt tidligere enn jeg trodde. Nå gjenstår bare hele onsdagen på Hotel Cæsar, så har jeg hatt fem jobbedager! Teller de som 4 i forhold til målet siden to dager gjelder samme produksjon. Satser på et 5. oppdraget i neste uke :)

      Slett
    2. Så gøy å høre at du skal til Hotel Cæsar! Det er ikke mange episoder der som jeg ikke har sett :-) Du får skrike ut når du vet når den aktuelle episoden blir sendt! Lykke til!

      Slett

[Forsvant headingen? Klikk her for å starte fra hovedsiden!]