23. februar 2014

Kjenner du en drømmer?

Jeg vet at jeg ikke er den eneste her i verden som har en jobb som er grei nok og kanskje vel så det, men som likevel lengter etter å jobbe med noe helt annet og mye mer personlig. Drømmen omfatter kanskje aktiviteter som man har hatt lyst til å prøve ut det meste av livet, men aldri tatt ordentlig tak i. Men så trer omsider en indre stemme fram og starter en tankerekke som ender med at man faktisk har dårlig samvittighet for ikke å ta grep. Lengselen kan omfatte så mye - skriving er bare ett eksempel.

Selv om vi drømmer om en annen arbeidsdag, er det jo ikke sånn at vi nødvendigvis mistrives i den jobben vi allerede har. Det er ikke sikkert at dagens jobb kjennes helt feil, heller. Da ville ihvertfall jeg ha sluttet for lenge siden, og jeg hadde nok ikke valgt å blogge om det. Mange av oss har jo talent for mer enn bare én type jobb, ikke sant? Og vi kan uansett lære - både å utføre og å like en jobb som i utgangspunktet bare er sånn passe grei. Trygg inntekt betyr også mye for de fleste av oss, og godt arbeidsmiljø kan veie opp for lengselen etter selvrealisering.

Dessuten greier nok de fleste av oss å tilfredsstille noen fliker av de drømmene vi bærer på - etter arbeidstid.

En annen blogger syntes det var noe kjent med meg etter å ha lest noe av det jeg skrev i de første innleggene. Det synes jeg egentlig ikke er så rart, for jeg er nok bare en av mange. Du som titter innom her vet sikkert også om noen som er i min situasjon, du har kanskje til og med en kjenning som kunne tenkes å slutte i fast jobb for å følge en drøm - som for eksempel å prøve å skrive litt.

Hva? Drømmer du også om dette? Ser du - vi er faktisk ganske mange! :)

2 kommentarer:

  1. "En annen blogger syntes det var noe kjent med meg etter å ha lest noe av det jeg skrev i de første innleggene." (Sitat slutt.) Hehe, du tok opp den tråden igjen ja. Men husk at jeg er veldig vant til å maile med skribenter pga. skribentforeningen jeg driver, så det kan nok være derfor. Jeg mailer med mange forskjellige slags skribenter. Noen av dem er superivrige (omtrent sånn som deg), og dem er det ofte lett å legge merke til :-)

    Og ja - det er viktig å følge drømmene sine. Stå på!

    SvarSlett
  2. Hehe, det var deg, ja :) Du kjenner nok mange håpefulle, ikke minst gjennom ULFF. Ha en god kveld!

    SvarSlett

[Forsvant headingen? Klikk her for å starte fra hovedsiden!]