24. juni 2024

Taushet er gull?

 På ingen måte. Når det er "stille som i graven" (forøvrig tittelen på en av mine krimnoveller long time ago), er det sikkert lett å tro at det jobbes som bare det. Det er kanskje litt sånn, ihvertfall i perioder, at det blir mer tid til blogging når skrivingen begrenses av sperrer og vegring og denslags. Men nei, denne siste måneden har bare vært som et stort svart hull.

Jeg har ikke hatt tid til å skrive. Altfor mye tid har gått med til nytt system for innrapportering for AS'et. Heldigvis avviklet jeg det ene, men det nye skjemaet som skulle være en forenkling har hittil tatt omtrent fem fulle arbeidsdager å fylle ut, og jeg er enda ikke i mål. Den gamle ordningen var unnagjort på omtrent femten minutter, og kostet dessuten ikke 1700,- pr år...

Jeg har masse regnskapserfaring, men det hjelper lite når man tar i bruk e nytt system hvor det meste ser ut til å ta utgangspunkt i at jeg knapt har ført regnskapet allerede. Det er nesten som å bokføre alt sammen en gang til. Jeg skal ikke gå mer i detalj, og jeg antar at det blir litt greiere neste år, men jeg gruer meg allerede.

Ellers har det vært noen filmjobber, og nylig ble jeg booket til to kommende oppsetninger i Operaen. Så det skjer litt på den fronten. Jeg har tenkt at jeg er blitt mindre aktuell på scene pga alder, så til sammen 24 forestillinger og mange prøvedager betyr en travel vår. På filmfronten har det vært ganske rolig, men noen oppdrag har det blitt.

Nå er sommeren godt i gang og jeg kommer til å farte litt fram og tilbake til feriehuset. Da håper jeg det blir mer fokus på skrivingen igjen, men dessverre ser det ut til at jeg må fortsette AS-rapporteringen der. Det kan bli en utfordring når jeg ikke har like god tilgang til bilag etc, men får satse på at det går greit. Har aller mest lyst til å avvikle hele selskapet, men det sitter ennå litt for langt inne. Jeg får ikke lønn fra selskapet, men det skylder meg litt penger og de avdragene er til stor hjelp når jeg skal få de berømmelige endene til å møtes.

God midtsommer ønskes! Mer om diverse skriverier kommer nok snart.

2 kommentarer:

  1. Hei! Så gøy å høre om filmjobb og operaoppsetninger! Det høres jo ut som du har litt å drive med utenom skrivingen! Og man må ikke skrive hele tiden, du tenker sikkert på manuskriptet når du driver med andre ting også, det er gjerne sånn :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, og takk for kommentar for lenge siden! Jo, jeg jobber gjerne i hodet med tekst selv om jeg er et helt annet sted, men det forutsetter nok at jeg på forhånd er godt inni boblen. Men, ja, det er fint å kunne variere litt på aktivitetene. Kjekt å komme seg litt ut av hjemmekontoret, og det er alltid fint å prate med nye folk. Håper høsten blir bra i så måte!

      Slett

[Forsvant headingen? Klikk her for å starte fra hovedsiden!]