18. september 2023

Film og audition

Det ble lite skriving de siste to ukene, for etter siste retur fra feriehuset har det vært mye filmjobbing. Og jeg er så klart glad for det, jeg trenger jo litt inntekter og i første halvår ble det nesten ingen filmoppdrag i det hele tatt.

I slutten av august hadde jeg en slags rolle i en kampanje, med mange replikker og helt spesielle fysiske innspillingsforhold, som jeg gruet meg litt til men som gikk helt fint. Kan jo ikke røpe så mye ennå, men det ble i alle fall en fin og annerledes erfaring.

Og så fulgte en hel uke som skrivebordsliter for en tv-serie. Fire opptaksdager, og mye mosjon siden jeg spaserte 1 time hver vei til opptaksstedet. Åtte timers rask gange på en uke er jo mer enn jeg er vant med...

Også denne uken blir travel. Om en times tid reiser jeg til arbeidertilværelsen på 1800-tallet, og da er det nok kostymer etc som jeg gleder meg aller mest til. Denne jobben forsetter onsdag, pluss en dag i neste uke. Da blir det opptak i et annet fylke, så det er litt vel langt å spasere, hehe. Bildet er foreresten fra en filmjobb på Folkemuseet for seks år siden ;)

Innimellom blir det tid til en nokså stor audition for en sceneproduksjon. Jeg er egentlig for gammel, men ble invitert likevel, så jeg prøver å forberede meg på at jeg muligens ikke blir valgt ut. Ettersom produksjonen har forestillinger på den tiden jeg ellers ville reist til Spania på skrivereise, tenker jeg at jeg vinner uansett - enten blir det en ganske stor scenejobb over flere måneder, eller så kan jeg glede meg til sol og varme i Kanari-land :)

Tenker jeg bør hente fram  manus igjen i slutten av denne uken, da bør det kunne bli ihvertfall et par dager med arbeidsro.

Fin ny uke til deg!

3 kommentarer:

  1. Hei! Du verden så mye spennende du er med på! Det høres kjempeinteressant og spennende ut! Jeg har for tiden trøbbel med bloggkontoen min, jeg får blogget, men ikke kommentert som annet enn anonym. Håper det ordner seg. Lykke til med filmjobbing og alt sammen!
    Hilsen fra Gro Jeanette.

    SvarSlett
    Svar
    1. - Og nå er jeg endelig tilbake som meg selv igjen. Fant feilen Måtte bare si det! :-)

      Slett
    2. Takk for to ganger innpå! :) hehe. Hadde også litt trøbbel med kommenering i det siste. Kanskje samme sak?

      Slett

[Forsvant headingen? Klikk her for å starte fra hovedsiden!]