14. februar 2021

Skrivereiseabstinens

 På denne tiden av året pleier jeg å returnere fra min årlige skrivereise til Spania. Det ble ingen tur i år, og siden jeg jo ikke kan gjøre stort med det har jeg prøvd å la være å tenke på hvor fint det kunne vært med en reise. Da er det bedre å bruke energien på å rydde i noen av de mange bildene jeg har knipset der nede i løpet av fem reiser.

De fleste bildene er tatt med tanke på designer i nettbutikken, og noen ideer har også blitt brukt og solgt rimelig bra. 

I tillegg har jeg naturligvis knipset noen litt mer tilfeldige bilder sånn i forbifarten, som for eksempel de tre kuene (bildet) som noen hadde pyntet hagen sin med. Jeg gikk ikke inn i hagen, altså, men zoomet nok over gjerdet. 

Satser på at eieren ikke så meg, hehe. Og hvis han eller hun hadde kommet ut, kunne jeg jo bare forklart at jeg var selveste Herr Kreatur, og så ville sikkert den saken vært grei og jeg kunne blitt invitert inn i hagen på et glass sangria. Det var forresten bare tre av de fire kuene som gresset - den fjerde stod på hagebordet...

Men ja, det bildet er et unntak, i de fleste tilfellene består designmaterialet av litt kjedeligere motiv som tropisk bark, sand, palmer og keramiske fliser. Siden det er viktig å få riktig skarphet og vinkel og alt sånn, har jeg gjerne tatt 10-15 nesten helt like bilder. Derfor er det greit å omsider få slettet en del av duplikatene, så får jeg bedre overskt samtidig som det blir frigjort plass på datamaskinen.

Jeg rakk bare omtrent halvparten, men det er i alle fall en god start :)

Kommende uke skal jeg jobbe med Vitenskapsromanen, og tirsdag regner jeg med å dele noen tanker om hvilke endringer jeg bør fokusere på. Uken starter imidlertid med full dags fillmjobb mandag, og det er jeg litt spent på siden jeg skal gestalte to ulike karakterer i samme TV-serie.

Altså - mer til uken :)

4 kommentarer:

  1. He he, artig fotosekvens du hadde der. Synes jeg ser det for meg, der du står og fotograferer... Og ja, det er absolutt en god ting å rydde i bilder innimellom. Tror det er noe jeg bør gjøre litt oftere.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Hyggelig å mimre litt, for det blir jo litt mimring også. De kuene har jeg muligens flere bilder av senere år, for jeg mener de har stått i hagen all de fem vintrene jeg har reist nedover.

      Slett
  2. Digg å ha gode minner fra fine skrivereiser da. Kule kuer:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp, kuer kan liksom aldri bli feil, hehe ;)

      Slett

[Forsvant headingen? Klikk her for å starte fra hovedsiden!]