9. desember 2015

På vei til skrivetur i Spania

Jippi, nå er jeg underveis! Det er tre timer siden vi forlot Gardermoen, og ennå noen timer til jeg lander i sydligere strøk. Jeg er på vei til Gran Canaria hvor fokus de neste fem ukene blir å skrive! Jeg skal nok sove litt på reisen, men plukket med meg en bok på flyplassen og kanskje jeg kan jobbe litt, for her er det nettilgang.

Mest av alt er jeg selvfølgelig både opprømt og spent! Allikevel, kroppen og hodet har ikke helt fått det med seg ennå. Å reise på en sånn tur er ikke akkurat dagligdags for min del, så opplegget kjennes litt fjernt. Da jeg pakket i går kveld, hang jeg bare delvis med mentalt, og i morges var det alt det praktiske som var i fokus - billetter, pass, flybuss og klokkeslett. Hr. Kreatur fulgte liksom bare med på lasset. Ikke minst var jeg livredd for å ikke høre vekkerklokkene, så jeg har vel strengt tatt ikke sovet noe særlig i natt. Etter flyavgang har det begynt å demre - men først i morgen tidlig går det nok virkelig opp for meg at det store eventyret mitt er i gang! Jeg vet ikke noe særlig om hva jeg går til, og akkurat den følelsen er det faktisk ganske ok å kjenne på.

Jeg har jo reist litt før, men det er så lenge siden. Og jeg har uansett aldri vært på tur hele fem uker - helt alene, for å jobbe med noe så konkret som en roman. Jeg flirer litt når jeg skriver dette, for egentlig er jeg jo seriøst iferd med å lulle meg inn i en slags boble - helt bevisst. Mer om det i et senere innlegg. Og om mye annet, for jeg kommer nok nærmest til å blogge dagbok fra turen.

Jeg er også ganske spent på det rent praktiske de kommende ukene. Jeg skal bo på hele fem ulike adresser fordelt på tre nærområder. Som det kaffevraket jeg er, lurer jeg aller mest på om det vil være kaffetrakter der jeg skal bo, eller om jeg må greie meg uten 1 liter traktekaffe pr kontordag helt til jeg er tilbake i Norge.

Og så er jeg veldig spent på om budsjettet holder! Jeg har allerede brukt mer enn jeg burde på bungalower og leiligheter - jul og nyttår viste seg å være høysesong, akkurat det burde jeg jo ha tenkt på før jeg kjøpte flybillettene. Jeg skal ikke sulte, men jeg må nok holde litt igjen på det daglige forbruket. Akkurat dette er nok lettere når man reiser alene, og siden jeg skal jobbe mye vil jo forbruket bli minimalt mye av tiden.

Hvor mange dager går det før jeg kjeder meg? Jeg tror ikke hjemlengsel blir noe akutt problem akkurat, men jeg må nok jobbe hardere enn vanlig for å sosialisere litt. Small talk er greit nok, men jeg har jo behov for litt mer enn å si god dag og fint vær og sånn. Jeg er litt spent på om jeg kommer til å skape mulighetene selv, og ikke bare sitte "hjemme" og skrive. Det blir spennende - og litt skummelt.

Jeg lurer også på om det var litt dumt å bare ha med håndbagasje når jeg skal være borte så lenge... Faktisk har jeg ganske mye å tenke på her jeg sitter i flyet, he-he...

Fem uker med ro til å jobbe, og helt sikkert mange opplevelser som jeg ikke helt kan forestille meg ennå! Oi, det kribler! Om tre timer er jeg framme! Da får jeg det travelt med å komme meg til Playa del Ingles, hvor jeg må sjekke inn før klokken seks - eller tilbringe den førse natten på gaten...

2 kommentarer:

  1. Hei! Du verden, det hørtes ut som du har reist på en spennende tur! Du har kanskje kommet frem når du ser kommentaren min? Og bare håndbagasje, hvordan er det mulig? Jeg var en uke i Spania i sommer, og må nok innrømme at jeg hadde med meg en del bagasje, ja!

    Kos deg med ferie - og ja takk, skriv gjerne feriedagbok på bloggen :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei og takk for det! Ja, nå har jeg installert meg på første bosted, og her blir det bra! Bare håndbagasje i fem uker høres vel litt mer imponerende ut enn det er. Har stappet en sånn liten kabinkoffert full, og det er faktisk plass til en del om jeg pakker smart. Men så har jeg bare med hverdagstøy, ingen dress og finsko - skal ikke sprade rundt på eksklusive steder :) Ha en fin dag der hjemme!

      Slett

[Forsvant headingen? Klikk her for å starte fra hovedsiden!]