4. mai 2015

Tørt og vått - skjebnens ironi

Bare en kort betraktning i dag. Nå i permisjonstiden forsøker jeg som du vet å følge et nokså stramt budsjett, og da passer det heller dårlig at det begynte å lekke fra kjøkkenkranen før helgen. Jeg så for meg nytt blandebatteri og rørleggerregning på noen tusen, og det passer jo ikke så bra i år.

Så jeg bestemte meg for å gjøre et heltemodig forsøk på å fikse kranen selv, hvis jeg ikke får det til blir det plan B og kostnader deretter. For vann på kjøkkenet må jeg nesten ha - permisjon eller ikke.

Vannet ble stengt for et par dager siden. Jeg fant tilstrekkelig med info på nettet til å demontere blandebatteriet, og etter litt krøll ble de siste delene fjernet i går. I dag skulle jeg traske avsted til nærmest vvs-forhandler for å kjøpe nye pakninger, men hva skjer? Tidenes regnvær, og det frister faktisk ikke å spasere 45-60 minutter hver vei i dette været.

Så her sitter jeg med kjøkken uten vann, forhindret i å skaffe nye deler fordi det er for mye vann der ute :)

Har ellers administrasjonsdag her på hjemmekontoret i dag, det er fast på mandagene. Jobber litt med regnskap, og venter spent på tilbakemeldinger på to ulike noveller som er inne til vurdering. Og begynner å bli litt tørst...

4 kommentarer:

  1. Oi da... Her var det mye uflaks, ja... Du får sette vannmuggen ute i regnet og samle opp litt, som du setter i kjøleskapet.... Hvis det skjer noe negativt, legges det gjerne ekstra godt merke til hvis det skjer samtidig. Vi får håpe du får noen gode nyheter iht. novellene dine da! Og at det ordner seg med kranen snart!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Ja, det er jo litt typisk at feks en kran skal trenge vedlikehold akkurat nå når jeg ikke har så god råd. Det er første gang i mitt liv at jeg har hatt behov for å fikse en lekk kran. Men nå er det ordnet, tror nesten jeg må skrive litt om det i bloggen, er jo et godt eksempel på hvor mye man kan spare på å gjøre ting selv :)

      Slett
  2. Æsj, det var dumt. Alltid kjedelig når noe ryker, alltid noe styr å få det fikset, enten det blir sånn eller slik. Men virker som du tar det med godt humør, i alle fall :-)
    Tørsten kunne du jo avhjulpet ved å samle regnvann i et kar eller noe ute ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Jepp, det har vært styr i noen dager uten vann på kjøkkenet, men nå er det fikset og siden jeg for en gangs skyld forsøkte å ordne det selv ble det jo ikke så dyrt heller. Gjett om det måtte vaskes og ryddes litt i går kveld ;)
      PS: vedr tørst, så hadde jeg vann på badet, så jeg ha holdt meg "flytende".

      Slett

[Forsvant headingen? Klikk her for å starte fra hovedsiden!]