5. februar 2015

Hoppende glad!

Oi, oi! For en start på dagen!

Akkurat nå vet jeg ikke hvilken fot jeg skal stå på! Har nettopp gjennomført en utagerende gledesdans (helt sant), og er varm fra topp til tå. Jeg tar meg selvfølgelig ikke en sånn dans helt uten grunn, og særlig ikke så tidlig på dagen.

Hold deg fast: Novellen som jeg nylig sendte til et ukeblad ble kjøpt inn! Jippi! Jeg må legge til et "allerede", for dette gikk ekstremt mye kjappere enn jeg kunne drømme om. Nå sitter jeg her med en så fantastisk godfølelse, stinn av både tilfredshet og takknemmlighet. Jeg er nok en anelse overrasket også :).

For jeg var ikke helt fornøyd med teksten, og forventet i alle fall ikke napp på første forsøk. Det kjennes som om det har vært litt flaks med i spillet, men så har jeg jo jobbet adskillige timer med oppgaven, og noe må jeg nødvendigvis ha gjort riktig.

I tillegg til at de vil trykke novellen, fikk jeg fine kommentarer som at den er velskrevet og at man blir godt kjent med hovedkarakteren. Så godt det var med tilbakemeldinger fra et annet menneske!

Takk til alle som har ønsket meg lykke til - jeg er helt sikker på at det hjalp! Jeg vet ikke når novellen kommer på trykk, har null peiling på hvor tidlig de planlegger hver enkelt utgivelse, men gleder meg til å finne ut av prosessen videre!

Phew, nå greier jeg vel ikke å konsentrere meg om det jeg hadde tenkt å gjøre akkurat i dag. Kanskje jeg burde innvilge meg selv en fridag. Jeg må i alle fall sette av tid til å danse litt mer :)

8 kommentarer:

  1. Hei, og Gratulerer så mye! Du verden, det gikk raskt ja! Og så ble jeg selvsagt litt nysgjerrig; Hvilket ukeblad er det, og hva slags novelle er det tematisk sett? Dette blir i allefall spennende å følge med på! Skjønner godt at du er stolt nå! Det er så morsomt når man plutselig ser at ting skjer, og man faktisk har en publisering/utgivelse å vise til! Gratulerer igjen! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det :) Hovedtema er avstandsforelskelse og den kommer i Hjemmet. Med mindre jeg våkner i morgen og finner at jeg slett ikke har fått noen epost, men at alt var en drøm. Hehe.

      Slett
  2. Svar
    1. Takk, takk! :) Jeg er allerede i gang med å skrive neste novelle, ble veldig inspirert av dette, men kan jo ikke regne med like mye flaks neste gang :)

      Slett
  3. Gratulere, det smaker med noen oppturer i livet!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ingun, og tusen takk! :) Jepp, det blir i alle fall denne ukens høydepunkt, det er helt sikkert :)

      Slett
  4. Gratulerer, dette er jo en kjempestart på skrivingen! Ingenting føles bedre enn å være kommet så godt i gang. Tør jeg spørre hvilket ukeblad du fikk napp hos? De ulike redaktørene har faktisk ofte ulik smak.
    Kos deg med suksessen!
    LK

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Lill-Karin! Javisst ble det knallstart. Supert mtp inspirasjon til å jobbe videre og ikke bare sotte foran pc'en og dagdrømme. Den kommer i Hjemmet. Blir spennende å kontakte flere blader etter hvert med andre noveller. Det blir spennende å teste ut hvilke tekster de ulike bladene vil ha. Jeg har jo lest litt i de største bladene, men det er ikke så lett å se nyanseforskjeller på feks Hjemmet, Allers og Norsk Ukeblad - ihvertfall ikke for en mann :). Hvis redaktørene i tillegg tenker ulikt, blir det jo ekstra spennende. Jeg kommer til å ta det rolig, har ikke noe mål om å selge flest mulig.

      Slett

[Forsvant headingen? Klikk her for å starte fra hovedsiden!]