1. august 2014

Lesere i sommersol

Den som leser synder ikke. For jeg nyter feriedager i en herlig feriehage, og i fluktstolen har jeg naturligvis selskap av en bok. Dagene kunne knapt vært bedre.

Det blir nok mindre lesing ute i hagen, enn inne på kvelden. Eller inne mens en overraskende regnskur herjer ferdig der ute. For når jeg er i hagen distraheres jeg lett av en sommerfugl som virrer forbi, et par humler som har fest på en georgine, eller rett og slett den blomsten der borte som vel ikke var der i går.

Men dagene er langsomme, og min sommerlektyre består av "Boktyven" av Markus Zusak og "Hundreåringen som klatret ut gjennom vinduet og forsvant" av Jonas Jonasson. Jeg rekker neppe flere.

Nyt dagene og bøkene der du er!

3 kommentarer:

  1. Hei! Jeg har lenge tenkt at jeg skal lese begge de to bøkene du nevner. "Boktyven" fikk jeg i gave fra familien en gang. Jeg begynte på den, la den fra meg, og der ble den liggende. Inntil et familiemedlem gjerne ville låne den, og der er den nå. Men den skal leses når den kommer hjem igjen.

    Hundreåringen har jeg hørt skal være bra, kjenner flere som har lest den. Må se å få lest den også etter hvert. Ha en fin lesestund!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg tror begge er verdt p få med seg. Har startet med hundreåringen, fornøyelig så langt. Begge er forresten filmatistert siste året eller så, men det er nå kjekkere å lese boke først, synes i hvertfall jeg :)

      Slett
  2. Ferie med en god bok er ikke å forakte :)

    SvarSlett

[Forsvant headingen? Klikk her for å starte fra hovedsiden!]