7. oktober 2020

Skriveinspirasjon på Youtube

Sist helg satte jeg av litt tid til å se videoer på Youtube. Der er det mange videoer relatert til det å være forfatter, så hvis du har litt tid til overs kan det være litt av hvert å plukke opp av gode råd. Noen ganger kan selv det å nikke gjnkjennende gi inspirasjon - du er ikke alene!
 

Denne videoen varr i en drøy halvtime og tar for seg typiske nybegynnerfeil. Selv om ikke alt er like alvorlig, synes jeg det er nyttig å bli minnet på gode metoder for både plot, karakterer og fortelling. De fleste videoene er på engelsk, men du trenger ikke å snakke flytende for å ha utbytte av innholdet.

https://youtu.be/yOQqxHKO-0w



2 kommentarer:

  1. Hei! Denne hadde jeg visst glemt å svare på. Takk for tips! Ja, det kan være mye nyttig å finne på internett! Selv har jeg deltatt på noen online kurs om skriving, veldig spennende!

    Jeg forsøker først å fremst å finne det som er på norsk, jeg synes det er enklere å forholde seg til, jeg har litt lett for å falle av når det er på engelsk, men det er nok en vanesak.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Ja, sånne videoer med tips på norsk ville jo vært enda enklere. Jeg henger stort sett med på engelsk, men det blir lit avhengig av at formidleren har god uttale (og ikke alle på youtube har det...) Har ikke kommet på å lete etter norske skrivetipssnutter, men det bør jeg jo. Finner mye inspirasjon, nyttig å se noen av dem i alle fall.

      Slett

[Forsvant headingen? Klikk her for å starte fra hovedsiden!]