10. september 2017

Snart klar for å skrive igjen

Nå har jeg lagt bak meg både premierehelg og premierefest. Jeg har mottatt flott premierebukett i teatergarderoben (litt som om jeg var en stjerne, ha!) og jeg har også felt en tåre mens jeg tok imot stående applaus. Det er blitt mange nye erfaringer for både hjerte og sjel de siste ukene og denne videoen oppsummerer litt av det jeg har vært med på.



Anmelderne har trillet flotte 5-ere og jeg har lest begeistrede publikummere kommentere at forestillingen topper de beste oppsetningene av Les Misérables i utlandet. Og det overrasker meg faktisk ikke! Denne versjonen har angivelig tre ganger mer scenisk innhold enn London-oppsetningen, 50 personer er med på scenen og vi benytter 500 flotte antrekk. Fjorten musikere spiller live og regi, lys og scenografi er rett og slett i toppklasse. Da må det jo bare bli noe storslagent over resultatet, ikke sant?

Men altså, nok skryt! Jeg skal ikke gå nærmere inn på gleden ved å få være en bitteliten brikke i en så fantastisk produksjon. Ingen har heller oppdaget den misforståelsen jeg uroet meg litt for, så nå erkjenner jeg at det faktisk er jeg som skulle få stå på Folketeaterets scene det neste halvåret!

Nå som tiden med prøver er over og jeg har spillefri annenhver uke, får jeg mer tid og overskudd til andre oppgaver. Og de siste ukene har jeg faktisk kjent at jeg savner skrivingen! Jeg nevnte i forrige innlegg at jeg nok må ta et valg, rydde litt opp i mylderet av gode intensjoner, samt knapt påbegynte og nesten fullførte rutiner og prosjekter. Det har blitt for mange retningsløse tråder og jeg trenger rett og slett en strategi for å kunne fokusere bedre på det jeg jobber med.

Jeg har også savnet hjemmekontoret mitt disse ukene, det å ha flere sammenhengende dager hvor jeg styrer tiden akkurat som jeg selv vil, i den flyten jeg selv ønsker. Det har vært en nokså stor overgang for meg å tilbringe mange timer nesten hver dag med nærmere åtti personer samt mye lyd. Jeg som jo er vant med å jobbe helt alene.

Så - nå er jeg endelig tilbake på hjemmekontoret hvor jeg skal bruke de neste tre dagene til å skrive noveller! Jeg gleder meg til å finne tilbake til den nerven igjen - skrivepausen har vært både planlagt og nødvendig, men kjennes altfor lang. Selve skrivingen skal nok gå greit, men jeg er ikke like sikker på at jeg greier å finne tilbake til den gode skriverytmen i en fei.

Nevnte opprydningsarbeid må imidlertid vente til oktober, det får jeg komme tilbake til.

Ønsker deg en fin, ny og produktiv uke!

2 kommentarer:

  1. Hei! Du veden, gratulerer med gjennomført arbeid! Dette så velig flott ut på klippet du la ved! Skjønner at dette måtte prioriteres foran skrivingen en periode, nå når du fikk sjansen! Det er da måte på hvor mye man skal rekke over på en gang!

    Dette er jo også en veldig fin opplevelse å se tilbake på og ha som bakteppe når du skal skrive også! Velkommen tilbake til skrivingen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei og takk for det! :) Ja, det å skulle ha teaterprøver, enkelte dager rundt 9 timer, gir ikke plass til så mye annet. Men så har det jo vært en topp spennende klype-meg-selv-i-armen-opplevelse som fortjener litt plass. Og ja, jeg har stått i kulissene og fundert på ideer til nye fortellinger fra teatermiljøet, håper jeg får bruk for det :)

      Slett

[Forsvant headingen? Klikk her for å starte fra hovedsiden!]