16. juni 2017

Travel uke AFK

Den som har chattet litt på nettet eller spilt online spill, vet at AFK står for away from keyboard. Det betegner imidlertid også denne uken min ganske bra, for jeg har faktisk hatt filmjobber hver dag fra mandag til torsdag. I dag er jeg bare litt sliten etter gårsdagens sjutimersdag med festing og baluba til nærmere midnatt - jeg er litt hes, det sier vel sitt. Men uken har også omfattet nattopptak, improvisasjonsdialog hvor jeg hadde skuespillerstatus, samt opptak utenbys. I går hadde jeg flere replikker og fikk kjenne litt på det stresset som kan følge når man skal gjøre noe foran hele balletten av skuespillere, crew og ca 20 statister. Da bruker i alle fall jeg litt mer energi enn om jeg kun er statist.

Men - det var jo ikke statisteriene jeg ville skrive om i dag, men skrivingen. AFK betyr naturlig nok at det ikke ble tid til skriveøkter denne uken. Det visste jeg jo på forhånd, derfor har jeg heller ikke forsøkt å skrive de timene jeg faktisk var hjemme. Heldigvis fikk jeg solgt den ene novellen som jeg skrev for et par uker siden, så jeg er på sporet igjen. Planen er å være litt mer aktiv på novellefronten framover.

Men jeg skal også jobbe litt med «vitenskapsromanen». Jeg lengter virkelig etter å sende manus fra meg. Jeg har bare ett filmoppdrag i neste uke, de resterende dagene blir det fullt fokus på romanen. Jeg tviler på at jeg får sendt teksten fra meg før jeg drar til feriehuset for å nyte litt sommer, men jeg kan skrive litt der også, siden jeg ikke har tenkt å ha skikkelig ferie før i august. Da skal jeg bevilge meg selv hele to ukers pause fra alle mine prosjekter :) Hvis jeg er i siget kan jeg nok bli fristet til å skrive en novelle, men uten noen deadline blir det i så fall en koselig aktivitet uten noen form for press.

Er du i sommermodus? Det kan tenkes at jeg blogger litt sjeldnere de kommende ukene, så i tilfelle du også skal være AFK, ønsker jeg like godt god sommer! :)

4 kommentarer:

  1. Heisan! Kjempespennende å høre om dine prosjekter! Skjønner du har mye å drive med for tiden, så gøy at det skjer litt rundt deg! Og det var jo flott at du fikk solgt den novellen, gratulerer så mye med det! Det har vært litt mindre blogging på meg også i det siste, men tenker at det tar seg opp igjen nå. Jeg har ingen AFK-planer, men god sommer til deg også! Men, håper at det i allefall blir litt blogging innimellom likevel, da? Og masse lykke til med skrivingen! Jeg har skriveplaner i sommer selv også :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei på en flott sommerdag! Har ikke tenkt å stoppe helt opp, men litt roligere midtsommers blir det nok. Men jeg er litt spent på om jeg greier å ta fri de to ukene jeg har tenkt. Deler du sommerplanene dine?

      Slett
  2. AFK er et uttrykk jeg ikke hadde hørt, og det er sjelden jeg er helt AFK, men det lille tastaturet på mobilen kan kanskje ikke regnes som keyboard? ;-)
    Sommermodus for meg pleier å være mer lesing enn skriving, og mye tenking på nye eller gamle prosjekter. Sånn sett har jeg vært i sommermodus i hele første halvår... Satser på mye inspirasjon og skrivekrefter til høsten!
    God sommer!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei :) Ja, det er nok et litt mindre brukt uttrykk nå som vi jo er online på flere måter. Menr man satte det som status i dataspill og chat hvis man f.eks. tok pause for å spise etc. sånn at de andre ikke ventet på svar etc.
      Lesing er absolutt en fin sommeraktivitet. Jeg var heldig i går og gikk tilfeldigvis forbi en bokhandel som hadde mange spennende titler på salg til kun kr 10,- pr bok :O Kjøpte 3, og leser i hvertfall den ene i ferien. God sommer!

      Slett

[Forsvant headingen? Klikk her for å starte fra hovedsiden!]