18. juni 2016

Bli med på nedtellingen!

En kort ekstraoppdatering i dag - jeg oppdaget nettopp at det bare er seks uker igjen til jeg må ta en veldig viktig og vanskelig avgjørelse! Innen utgangen av uke 30 er nemlig siste mulighet til å gjøre permisjonen varig!

Jepp, jeg funderer faktisk på om jeg skal droppe å gå tilbake til gamlejobben. Det blir en vanskelig avgjørelse på alle måter, ikke minst økonomisk. Jeg kommer til å blogge en del om dette framover, og i den forbindelse har jeg laget et nedtellingsdiagram i headingen på bloggen, sånn at det blir lettere å se hvor mange uker det er til fristen. Klikk gjerne på diagrammet for en forklaring.

Skal jeg altså hoppe enda en gang? Denne gangen hoppe helt av? Alt jeg vet i dag er at jeg gruer meg til å måtte ta denne avgjørelsen!

6 kommentarer:

  1. Hei!
    Skjønner at det er en stor og viktig avgjørelse ja... Jeg har nok ikke så mange råd å gi, annet enn følg magefølelsen, skribenten i deg og hjertet :-) Ok, og litt fornuften, da. Men det er ikke lett, skjønner veldig godt det. Ønsker deg uansett lykke til med valget og avgjørelsen, uansett hva resultatet blir!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Det er jo det som er så vanskelig - å lytte til både hjertet og fornuften samtidig :) Vi får se hva jeg blir enig med meg selv om.

      Slett
  2. Jeg er glad jeg ikke er i din situasjon. Du vil kanskje tenke at jeg var der i 2009, da jeg sa opp jobben min, men min livssituasjon er neppe sammenlignbar med din. Jeg har en mann som støttet meg i valget, og som sørget for inntekt som dekket familiens behov. Du må selv sørge for inntekt til å livberge deg. Der virker du veldig flink og strukturert, det må jeg si; jeg tror du kan greie det. Spørsmålet er om du blir nødt til å gjøre mye av oppgaver du egentlig ikke finner topp interessante, slik at "friheten" med hjemmekontor plutselig kan få en falsk undertone. Eller om inntektene bare er hårfint nok, slik at du pådrar deg mye bekymring for hvordan i all verden du skal greie deg fra måned til måned.
    Men du tenker kanskje som jeg tenkte: Går dette dårlig, så kan jeg alltids få en ny jobb; du har sikkert mye kompetanse som arbeidsgivere finner nyttig?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Selv om situasjonen din var litt annerledes, kan det nok sammenlignes. Men ja, det mest fornuftige er vel å tenke at jeg kan få meg en ny jobb senere om det ikke går som jeg har tenkt. Jeg er for gammel til å velge og vrake, kompetanse er nok noe som rask blir utdatert, men noe skal jeg vel finne meg, og det er jo ikke sikkert at jeg vil ha en full stilling heller. Har faktisk fått litt sansen for prosjektjobbing, men om det er så lurt er jo et helt annet spørsmål.

      Slett
  3. Hei.

    Jeg synes du er tøff som vurderer det og skjønner valget slettes ikke er enkelt, men heier på deg og følger spent med. Har ikke hatt så mye tid til blogger, men nå blir det litt mer mellom slaga. God midtsommeraften. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei hei! Takk for heiarop! Nyter fortsatt midtsommeren, i dag synger svarttrosten(?) helt fantastisk utenfor kontorvinduet mitt, mens jeg forsøker å skrive en ny krimnovelle til ViMenn :)

      Slett

[Forsvant headingen? Klikk her for å starte fra hovedsiden!]