29. februar 2016

Statisterier: Nå er jeg virkelig på hugget!

Jeg vet at jeg har blogget mye om statisteriene i det siste, og selv om det er et gøyalt mål å prøve å få 5 statistoppdrag innen oktober, så var det jo ikke meningen å blogge om dette i tide og utide. Men når det altså skjer saker og ting både i tide og utide, ja så må jeg nesten fortelle om det!

Sist fortalte jeg at jeg plutselig hadde fått et oppdrag som statist i reklamefilm. Opptakene ble gjort i kveld, og jeg hadde det kjempeartig! Det var ingen misforståelse og alt var bare fryd og gammen. Jeg tror til og med at jeg var plassert sånn at jeg kommer med på det endelige resultatet.

Phew, 1 av 5 er altså i boks! Men vent, det er mer, for denne uken har jeg faktisk enda 2 - ja, TO - statistoppdrag til!

Allerede i morgen går hele arbeidsdagen med til nok en reklamefilm. Jeg tror det blir en lang (og kald) dag, jeg tar med laptop og papir og penn, sånn at jeg kanskje kan jobbe litt. Hvis vi sitter 15 statister i et telt og venter, så spørs det vel om jeg får ro til å skrive særlig mye, men noen notater kan jeg sikkert få til.

Og fredag skal jeg medvirke i en TV-serie, det blir litt mer spennende fordi det visstnok blir endel "korridorgåing" med kamera på slep, altså litt bevegelse og ting som skjer, og sikkert litt teknikk som ikke skulle skjedd. Det høres dessuten ut til at statistene vil få litt ulike oppgaver, og da blir på en måte spenningen ikke utløst før opptaksdagen går mot slutten.

Jeg nevner også at jeg har søkt en fjerde statistjobb som jeg nok ikke får, så det er jo ikke sånn at jeg får være med på alt jeg søker. Noen avslag må jeg regne med.

Uansett, 3 av 5 betyr at jeg er godt på vei til å klare målet allerede! Statistoppdrag-oversikten er selvfølgelig oppdatert - jeg trodde virkelig ikke at det skulle gå så kjapt! Jeg håper at dette kan inspirere andre - hvis du har lyst til å få til noe, så bare gjør det! Ta initiativ, selg deg selv, gjør det beste ut av de mulighetene som kommer!

Det første skrittet er som kjent det viktigste!

Fin uke!

5 kommentarer:

  1. Oi, du verden! Du er virkelig i siget nå, skjønner jeg! Så bra at du har fått flere oppdrag så fort, gratulerer!

    Jeg var innom listen din og tittet, og la merke til at du kommenterte at du ikke ville oppgi eksakt oppdrag før senere. Helt enig, det er sånn jeg tenker også, det er derfor jeg har vært litt forsiktig med å kunngjøre eksisterende utgivelse. Tør liksom ikke fortelle ting for tidlig. Stå på!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei og takk for kommentar :) Ja, nå er det vel ingen hemmelighet at diverse produkter lage reklame etc, og jeg røper jo hller ikke noe ved å si at jeg er med der eller der, men ser heller ikke noe poeng iå fortelle hvem som hyret meg når det uansett er lenge til reklamen vil bli vist.

      Og gjett hva - i dag fikk jeg enda et oppdrag! Allerde 4 av 5 i bokS! Haha, DETTE ER GØY!

      Slett
  2. Gratulerer så masse. Synea du er tøff som står foran kameraet slik du gjør og gøy at oppdragene kommer. :) Inspirerende er det å våge og jeg heier på det. Vi lever bare en eneste gang.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Fivrelden! Jo takk, det krever jo vanligvis ikke så mye mot å være statist. Ofte er det bare en skulder som kommer med i bildet. På mandag kom jeg nok godt med, men klippet varer sikkert bare i type 4 sekunder. Jeg er overrasket over hvor mange oppdrag det er der ute, det var ikke så travelt for 15 år siden, men med internett er det selvsagt mye greiere å finne fram til oppdragene.

      Slett

[Forsvant headingen? Klikk her for å starte fra hovedsiden!]