27. februar 2016

Første statistoppdrag

Oi! Plutselig skjedde det en hel del på statistfronten, gitt!

For et par uker siden fortalte jeg om prøvefilming, og selv om den jobben ikke ble min, ble det et dytt i riktig retning. Bare det å bli innkalt til prøvefilming gir meg håp om at det faktisk er mulig å dra i land de 5 oppdragene som jeg har bestemt meg for innen oktober. :)

Nå har jeg registrert meg på en nettportal hvor det iblant dukker opp statistjobber, og jeg har blitt flinkere til å sjekke diverse casting byråers sider på Facebook, der legger de ut enkelte oppdrag. Her på bloggen har jeg laget en ny side hvor alle statistnyheter vil bli lagt ut, se lenke til høyre! Torsdag sendte jeg dessuten inn noe informasjon til NRKs dramaavdeling.

Samme dag tikket det inn en melding fra et byrå jeg faktisk ikke tror jeg har vært i kontakt med, om at de hadde foreslått meg til et reklamefilmoppdrag, og fredag fikk jeg bekreftet at oppdraget er mitt! Jeg ble egentlig litt paff - jeg forstår ikke helt hvordan bransjen jobber, men de ulike aktørene samarbeider tydeligvis. Helt greit, så lenge det resulterer i noen oppdrag og et lite honorar.

Denne gangen er det en helt vanlig statistrolle, og derfor ingen prøvefilming. Nå har jeg også hatt en hyggelig prat med kostymeansvarlig, for selv om jeg skal ha på meg vanlige klær, er det alltids noen detaljer vedrørende settingen som det kan være greit å avklare. Opptaket skjer om noen få dager og jeg må nok forberede antrekket nå i helgen! Det høres ut som om det blir en god håndfull statister der, pluss ihvertfall én kjent skuespiller, og da blir vi nok plassert som det passer der og da. Så jeg vet ikke nøyaktig hva jeg skal gjøre, men opplegget høres avslappet og greit ut.

Det eneste jeg stusser litt på er som nevnt at oppdraget kom fra noen jeg ikke har sendt opplysningene mine til, og at kostymeansvarlig hadde fått foto av alle statistene bortsett fra meg... Tenk om det viser seg å være en misforståelse når jeg dukker opp på settet og tror at jeg har noe der å gjøre? At casting ansvarlig trodde jeg var en annen, og den egentlige jeg ikke passer inn i konseptet i det hele tatt? Ha ha, det ville jo blitt både hysterisk morsomt og ganske så flaut! Bare én måte å finne ut av det...

God helg så lenge!

2 kommentarer:

  1. Hei!
    Dette høres veldig artig ut! Litt spesielt at du ikke vet hvem de er ja kanskje, men som du sier kan det jo være de samarbeider om listene eller at det er en undergruppe, kanskje... Spennende blir det sikkert, uansett! Jeg gleder meg til å høre mer om dette etter hvert :-) Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei på en søndag! Javisst blir det artig! Har meldt meg interessert på et par andre jobber også, men kan vel ikke akkurat regne med å få bli med på alt jeg vil :) Har forresten oppdatert denne bloggposten med lenke til ny side hvor je kommer til å oppdatere med alle (*kremt*) nye statistoppdrag :)

      Slett

[Forsvant headingen? Klikk her for å starte fra hovedsiden!]