24. september 2015

Kontaktannonse

Er du en livskunstner med egen virksomhet, en dagdrømmer - eller kanskje begge deler? Da tror jeg at vi har noe å taste om!

Hvis du har lest litt her på bloggen min så vet du kanskje at jeg befinner meg midt i en veldig spennende periode. For snart ett år siden overlot jeg jobben min gjennom mange år til en vikar, mens jeg selv skal leke meg med diverse kreative ideer. Ulike uttrykksformer innen tekst, bilde og kanskje også etter hvert lyd. Det meste vil handle om å formidle ideer og historier, og det kan sikkert ta flere retninger enn jeg ser for meg akkurat nå, selv om jeg er godt i gang. Det er ennå et drøyt år igjen av min tilmålte tid.

Og, nevnte jeg at jeg skal leke?

Jeg aner ikke hvordan dette vil gå! selv om fantasien fortsatt bobler, har jeg som voksen altfor sjelden gjort seriøse forsøk på å produsere noe. Nye tiltak sitter nokså langt inne, og mye av tiden går med til å komme seg over den terskelen som bare jeg ser. Dessuten gir det så langt lite klingende mynt i kassen. Jeg starter egentlig på bar bakke faglig, etter å ha jobbet fulltid innen økonomi/administrasjon i 30 år. Jeg tenkte at nok er nok - nå vil jeg heller leke!

Jeg forstod omsider at det første skrittet måtte bli et ganske stort og viktig hopp, rett og slett å ta den vanskelige avgjørelsen. Våge å satse, våge å dumme meg ut. Det kan gå riktig ille rent økonomisk, men det er faktisk helt greit. Det ville vært langt verre å ikke forsøke. Farvel trygghet, hallo lykke?

Så nå har jeg faktisk hoppet!

For omtrent et år siden hoppet jeg! Nå ønsker jeg å komme i kontakt med andre som ønsker eller allerede er kommet godt i gang med å følge en drøm! Har du tatt tak i det du egentlig hadde lyst til å bruke tiden din på? Kanskje måtte du bytte spor? Kanskje står du klar til å utføre ditt eget store hopp?

Det kunne vært spennende og nyttig å møte andre som vil prøve eller har fått det (litt) til. Det er ikke sikkert at du har satset på noe kreativt heller, kanskje du bare drømmer om økonomisk uavhengighet. Uansett tror jeg at erfaringene man gjør seg har mange fellesnevnere. Det handler om mot, disiplin og realisering av mer eller mindre skjulte talenter. Men også vilje til forsakelse, vil jeg tro. Og så kommer det kanskje inn et behov for forretningsdrift fra venstre og noen økonomiske overraskelser fra høyre. Samt gleder og skuffelser, og selvsagt noen som klapper på skulderen og sier at:

- det skal nok gå bra til slutt!

Er du der ute? Kanskje du allerede blogger men at jeg ikke har funnet deg? Jeg følger deg gjerne! Er du med i forum for selvstendige livsnytere, vågale hoppere eller selvrealiserende drømmere? Bakgrunn, framtid, alder og kjønn er selvfølgelig uvesentlig. At du mener alvor og vil noe med målet ditt er det viktigste. Let's talk! Du kan ta kontakt via epost-knappen til høyre.

PS: Sånn i første omgang tenker jeg mest på digital kontakt, men å møtes RL kunne også vært artig - jeg befinner meg i Oslo og periodevis i Haugesund. Kanskje ha faste dager hvor vi jobber på café eller noe, men det finner vi så klart ut av.

2 kommentarer:

  1. Heisann! Jeg visste det var et eller annet jeg hadde glemt å svare på i farten, og det var denne bloggposten. Jeg vet ikke helt hva du ser etter egentlig, jeg synes det er blitt et veldig hyggelig bloggfelleskap mellom oss som jevnlig svarer på bloggene til hverandre, vi er vel en 4-5 stk. nå, tror jeg? Jeg setter utrolig pris på den kommunikasjonen!

    Ellers så har jeg som du vet et skribentfelleskap i ULFF, og hadde du vært i målgruppen iht. alder etc., hadde du selvsagt vært hjertelig velkommen til å melde deg inn der. Ellers så synes jeg også at det hadde vært hyggelig å treffe noen av de jeg blogger med "live" en gang også, hvis det var det du mente?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei igjen! Leste kommentaren din for noen dager siden, men har jo glemt å svare! Vel, jeg tenkte mest på å komme i kontakt med andre som har hoppet, altså tatt pause fra jobb og trygg økonomi, for å prøve ut noe mer personlig. Akkurat skrivingen får jeg jo nyttige innspill og oppmuntringer på fra flere bloggere, og jeg setter stor pris på det. Selv om denne kontaktannonsen ikke var ment spesielt på blogging; et "live" skribent/bloggertreff kunne absolutt vært hyggelig det også!

      Slett

[Forsvant headingen? Klikk her for å starte fra hovedsiden!]