15. mai 2015

På trykk i Vi Menn uke 20

Så ble det Vi Menn som skulle sørge for debuten min på novellefronten - denne uken kan nemlig bladets lesere smykke seg med tittelen «debutantlesere» - selv om de jo ikke er klar over akkurat det, da :)

Krimnovellen min «Stuepiken» handler om penger og grådighet, men kanskje aller mest om fordommer. Jeg likte å skrive den, og det skal nok bli flere krimnoveller etter hvert. Akkurat denne er av det snillere slaget.

Jeg var spent på både illustrasjonen og på hvilke utdrag bladet ville bruke til ingress og blikkfang/highlights, eller hva det nå heter. Ingressen avslører muligens litt mer enn nødvendig, men jeg er godt fornøyd med presentasjonen.

Jeg har alleredde fått hyggelige tilbakemeldinger, og det er utrolig spennende å høre hvilke poeng som leseren har oppfattet og hva som burde vært presisert litt tydeligere. Som jeg har nevnt i tidligere innlegg, så har jeg det med å flette inn litt vel mange faktiske og mulige elementer, og i dette tilfellet har det ingen betydning for leseren om noen av poengene ikke var blitt oppfattet. Jeg synes det er vanskelig å vite hvor tydelig et hint skal være, men akkurat det blir jeg vel bedre på etter hvert.

Det kjennes godt å være ferdig med debuten! Heretter blir det mer hverdagslig å komme på trykk :)

God helg og fin 17. mai!

2 kommentarer:

  1. Å, du verden! Gratulerer så mye med novelle på trykk! Det hørtes veldig flott ut! Nå kjenner jo ikke jeg til akkurat det bladet. Men utdraget på bildet du la ut så jo fint ut! Og så er jeg litt nysgjerrig; Siden du ikke røper navnet ditt her på bloggen; Du gjør vel det i noveller som kommer på trykk? Og så vil jeg oppfordre deg til å ta godt vare på bladet, ta kopi av novellen og lagre den et annet sted, og føre en liste over alle de publiseringer du etter hvert har. Ser frem til flere slike hyggelige innlegg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, takk :) Jo da, jeg tar nok vare på bladet. Men tror ikke jeg kommer til å samle på alle, hvis det blir noe mer på trykk framover, da. En positiv side ved å få bladet tilsendt er forresten at jeg kan holde meg litt oppdatert på hvilken type stoff de ellers trykker, mtp målgruppe og kanskje novelleideer også.
      Vedr navn så droppet jeg pseudonym, ja. Fant ut at det ble for komplisert. Hvis jeg fortsetter å skrive skal jeg nok lage meg en skribentblogg, akkurat nå er jeg jo mer på hobbynivå.

      Slett

[Forsvant headingen? Klikk her for å starte fra hovedsiden!]