1. januar 2015

Nytt år og nye muligheter

Godt nytt år til deg som kikker innom! Måtte året bli akkurat som du ønsker, men husk å bidra litt til at ønsket ditt skal oppfylles :)




Hun ser på meg, lener seg litt fram.
- Kan du huske da vi var små og år 2000 var et ubegripelig fenomen langt der framme?
- Ja?
- Vi regnet på hvor gamle vi ville være. Jeg ville være 34, nesten en gammel dame!
- Ja...
- Nå er det allerede femten år siden vi passerte den målstreken. Vi er femten år eldre.
- Javisst.
- Og hva har egentlig skjedd de siste femten årene? Nesten ingenting! Hvert år ble stort sett som året før.

Hun har rett, årene ble nokså like. Jeg tenker på alle forsettene som ble glemt før januar var omme.
- Hva vil du gjøre annerledes i 2015?

Hun stråler mot meg.
- Ingenting!

2 kommentarer:

  1. Oi, den teksten likte jeg. Virker som du er god på å skrive dialoger! Og så får du sagt ganske mye i løpet av kort tid! Kanskje litt brå start etter innledningen på bloggposten, men det gjør ikke noe.

    Riktig godt nyttår til deg også!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, og tusen takk for hyggelig kommentar! :) Jeg hadde egentlig tenkt å kun bruke teksten, uten innledningen, men måtte jo nesten ønske godt år :)

      Slett

[Forsvant headingen? Klikk her for å starte fra hovedsiden!]