29. desember 2014

Velkommen uke nummer 1

Jeg befinner meg midt i en herlig juleferie. Romjulen har vært mest kos og lek - akkurat som planlagt, men med litt idémyldring og notering innimellom. Ikke mer enn at det helt fint kan kombineres med noen småkaker og litt julemusikk.

Nå er det ny uke, og det er til og med uke nummer 1 og et helt nytt år står på trappene. Det virker kanskje litt snodig at uke 1 begynner allerede 29. desember - burde den ikke ha drøyet til det nye året var i gang?

Det er faktisk sånn at det er årets første torsdag som bestemmer hvilken uke som skal få det gjeve førstenummeret. Første torsdag i 2015 faller på 1. januar, dermed blir den uken uke nummer 1. Enkelt og greit.

Jeg gleder meg til både ny uke og nytt år! 2015 blir første - og kanskje eneste - fulle år hvor jeg skal være overlatt til meg selv jobbmessig. Permisjonen strekker seg over to år, men jeg ser for meg at både starten og slutten vil være sterkt preget av det som var og det som kommer. I 2015 er det armlengdes avstand til både før og etter, om du skjønner, så det nye året blir på en måte komplett - bare mitt :). Gamlejobben vil fortsatt ha en liten flik av meg i årets første uker, men ikke så mye at jeg tenker på det som forstyrrende. Og når 2015 går mot slutten, vil det ennå være lenge til jeg må forholde meg til hva som skal skje etter permisjonen - kan jeg fortsette eller må jeg tilbake til ordinær jobb?

Det blir spennende å fokusere mer på skriving m.m., og jeg er klar over at jeg må være mye strengere med meg selv når det gjelder gjennomføring. Jeg kan ikke bruke mer tid på å tenke meg hvordan det kan bli, for det er jo nå det skal realiseres! Allerede i januar skal jeg ha klar et par tekster som jeg kan prøve å selge inn et sted. Jeg er klar over at jeg ikke kan forvente å tjene særlig mye på første forsøk, men det viktigste nå er tross alt å oppnå at noen vil ha det jeg produserer. Eller at de ihvertfall ønsker å lese det, synes det er bra, men "vi kan dessverre ikke bruke det". Jeg er forberedt på å få meg en på tryne, ja... ;)

Lykke til med den nye uken din - den aller første i et helt nytt år!

4 kommentarer:

  1. Det er en spennende vei du har tatt fatt på!

    Lykke til. Håper den blir bedre enn forventet ;)

    SvarSlett
  2. Hei! Kjempespennende at du har planene klare! Jeg tror 2015 blir spennende selv også. Og den regelen om første torsdagen i det nye året, visste jeg ikke om. Da har jeg lært noe nytt i dag :-) Takk!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er alltid spennende med nytt år, litt som å starte nytt skoleår med nye bøker og ny timeplan, eller? Og så blir det jo hva man gjør det til selv.

      Slett

[Forsvant headingen? Klikk her for å starte fra hovedsiden!]