30. desember 2014

Creatura - en bloggmaskott blir til - del 4

Creatura, min kommende bloggmaskott, fosser fram! Evolusjonen går sin gang og snart kryper hun på land for å bli ei ku!

Etter hvert som jeg har utviklet min wannabe-ku i spillet SPORE, er det ikke fritt for at jeg har grublet litt på hvordan jeg selv er blitt som jeg er. Jeg skal ikke gå i detalj, men temaet evolusjon er faktisk utrolig spennende. Iblant streifer jeg til og med tanken om hvordan det å skrive en historie faktisk er en slags evolusjon. Man bruker virkemidler for å oppnå en effektiv eller meningsfull formidling, og så kutter man ut attributter som ikke helt har en hensikt, og legger til eller videreutvikler andre som faktisk fungerer. Jo, det er å trekke dette med evolusjon litt langt, men kanskje kan jeg ha nytte av å tenke litt på denne måten når jeg befinner meg i skriveprosessen?

Men tilbake til lille Creatura! Stadig vekk møter hun på artsfrender, og for å være ærlig er jeg ikke sikker på hvem som er hvem på neste bilde... en blomst i knapphullet hadde gjort seg, Creatura!


Gass-attributten bak på kroppen gjør at Creatura nå kan bevege seg mye raskere enn før! Men farene er mange, og når de kommer brått på er det ingen selvfølgelighet at hun rekker å komme seg unna.


Men igjen, hvem av de to var egentlig Creatura?

Og så! Endelig får Creatura en liten hjerne! Det skulle vel bare mangle etter så mye styr hun har vært gjennom! Litt erfaring har hun jo behov for å lagre allerede.


Og så er hun klar! Creatura har forstått at det er på land det skjer, sammen med sine artsfrender er hun klar for å forlate det våte element! Snart ku, juhuuu!


I fortsettelsen vet jeg ikke om jeg kan love ny rapport annen hver dag. Creatura får bli et sideprosjekt som utvikles litt i blant. For nå går juleferien mot slutten, og det blir litt mindre tid til å leke.

En oppdatering med noen bilder av Creatura sine lekre ben skal det i alle fall bli tid til om et par dager! Og så får hun snart sin egen knapp her på bloggen hvor du kan sjekke siste nytt om henne. Som bloggmaskott tror jeg hun vil få rollen som en slags kommentator fra sidelinjen, men til dels berettiget kritikk av min innsats som hjemmejobbende...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

[Forsvant headingen? Klikk her for å starte fra hovedsiden!]