25. desember 2014

Creatura - en bloggmaskott blir til - del 2

Creatura svømmer videre! Om noen millioner år blir hun forhåpentligvis en vakker ku - min bloggmaskot!

Jeg regner ikke med at dette er like interessant for alle, men sjekk bloggarkivet til venstre, for jeg satser på å smette inn noen tanker om skriveplaner også! Det blir nok 4-5 bloggposter fra Creatura-prosjektet i løpet av julen, men med mindre tekst enn i del 1.

Creatura er nå blitt litt større, og farene i vannmassene blir stadig flere - og større! I og med at hun er planteeter, kan hun ikke forsvare seg ved å bite angriperen, men de to spisse taggene hjelper jo litt de gangene hun vil skade noen.


Men de taggene hjelper nok fint lite når trusselen er så stor som på bildene over og under! Og der er det visst noen elektriske egenskaper inkludert, også. - Svøm, Creatura! Kom deg vekk - så fort du bare kan!


Det gikk bra! Men Creatura er nødt til å bli litt tøffere, det er opplagt at den sterkeste kommer lengst, og sannsynligvis får hun en mer spennende evolusjon hvis hun er mer aktiv. Så, Creatura har begynt å jage andre skapninger, de minste.


Men hun svømmer fortsatt veldig sakte, så det er nok en vel så god investering å spise seg litt sterkere...


Dermed hadde hun samlet noen DNA poeng, og etter en kjapp tur i studio, fikk hun ett ekstra sett med flageller sånn at hun kan svømme litt fortere.

Jakten starter, og jammen greide Creatura å stikke hull på en skapning som svømte enda fortere enn henne! Den rosa guffen du ser i neste bilde var en gang Creatura offer...


Hun ble angrepet mens hun angrep, men kom seg unna.


Det er et litt uklart nivå med store vesener, de befinner seg litt dypere og hittil har ingen av dem kommet opp for å glefse etter Creatura, så jeg tror de er nokså ufarlige.

Jeg lurer noen ganger på hva som foregår inni hodet på Creatura, men så slår det meg at hun sannsynligvis ikke er i stand til å tenke en eneste liten tanke. Jammen godt hun har meg! Del 3 følger om et par dager.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

[Forsvant headingen? Klikk her for å starte fra hovedsiden!]