3. november 2014

Første nye arbeidsdag

Så har forsåvidt startskuddet gått, og i dag har jeg hatt min første arbeidsdag på hjemmekontoret! For anledningen stæsjet opp med nydelige roser fra gamlejobben.

Det ble ingen typisk arbeidsdag, for mye av dagen ble brukt til oppgaver som gjelder gamlejobben. Litt epost, noen telefoner, og dessuten tilrettelegging av en liten rutine som jeg skal hjelpe med inntil videre.

Det eneste jeg har gjort som gjelder nye-jobben, er å sette opp en arbeidsplan for de kommende ukene. Hvilke dager jeg skal fokusere på hvilke oppgaver. Jeg kan vel skrive litt mer om dette senere, men poenget er å få god tidsflyt og god struktur på oppgavene, og å sikre at enkelte dager blir satt av til større oppgaver, som f.eks. å skrive eller å jobbe med design for et nettsted. Når jeg legger planer er det viktig å sikre at både små og store oppgaver blir ivaretatt, men det er også godt å vite at det som gjøres på mandager skal jeg ikke tenke på resten av uken. Så derfor samler jeg småoppgaver til én dag, for å unngå at de stjeler litt tid hver eneste dag. Det blir nødvendigvis noen justeringer underveis, men gode intensjoner er jo uansett en grei start!

En annen grunn til at dagen i dag ble litt utypisk, er at jeg skal starter permisjonen med å reise bort noen dager. Lite poeng i å forsvinne inn i en boble bare for én dag. Det har vært veldig hektisk i forbindelse med avslutningen av gamlejobben, så jeg tenker at det kan være smart å koble helt ut noen dager før jeg for alvor tar tak i min nye arbeidshverdag.

Noen notater blir det nok tid til i løpet av ferieuken, og jeg tror jeg allerede vet hvilket skriveprosjekt som blir det første. Jeg gleder meg masse!

4 kommentarer:

  1. Dette høres så spennende ut! Og det der med tanker rundt mandagene kjenner jeg igjen. Jeg har også den dagen som litt annerledes enn de andre, men ble nå inspirert til å bli enda mer fokusert på å tydeliggjøre det mer, at den dagen er mer praktisk rettet enn de andre dagene. Sikkert ikke dumt å ha en sånn inndeling. Takk for tipset!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Viktig med en ukeplan ja, og spesielt nå i starten. Er jo litt redd for at jeg skal sitte hele dagen og surfe ;)

      Slett
  2. Velkommen inn i bobla! Måtte ordene strømme på som perler på en snor, eller ja, du skjønner... :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei og takk for den :) Jeg er ennå litt overrasket over at jeg faktisk har hoppet, men føles supert at jeg nå er fri til å bruke hvor mye tid jeg vil på å prøve å få til noe. Jippi! :)

      Slett

[Forsvant headingen? Klikk her for å starte fra hovedsiden!]