7. november 2014

Fargelegge dagen som jeg vil

Akkurat nå nyter jeg noen fridager utenbys, litt for å markere et skille mellom gamlejobben og min nye hverdag på hjemmekontor hvor jeg skal skrive, snekre web, fotografere og mye mer. Det blir en ganske stor overgang fra mangeårig arbeid med økonomi som hovedfelt.

Da jeg ryddet kontorskuffene på gamlejobben, fant jeg disse flotte fargestiftene. Vekker de minner hos andre enn meg, tro?

Jeg har tatt vare på eskene siden jeg gikk på barneskolen. Mener å huske at alle elever fikk utdelt en sånn eske ved skolestart. Siden jeg har to esker, og siden det er hele 4 røde fargestifter der, er vel dette rester fra flere esker. Noen stifter har jeg nok forbrukt, jeg har nemlig alltid vært glad i å tegne. Og det gikk tydeligvis mye i rødt :)

"KEMA 103/8" står det på lokket. Etter flere tiår er de akkurat like gode å fargelegge med. Og nå er det jo nettopp det jeg skal gjøre framover, forsøke å forme og farge dagene nøyaktig som jeg vil :)

God helg!

4 kommentarer:

  1. Du verden! Veldig artig å se disse igjen, ettersom jeg husker dem godt når jeg bare får tenkt meg om :-) Regner med at de røde som du snakker om bare er flere fordi de er brukket etter hardt og ivrig arbeide?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, ja kanskje jeg holdt så hardt i den røde at den knakk :) Ser det for meg, skikkelig ivrig barnehånd etc... Vel, jeg satser på at det sikkert ble et fint stykke arbeid uansett :)

      Slett
    2. Hej, jag kommer sent till kalaset men ville bara meddela att jag jar just en sådan ask som jag fick 1975 när jag reste med tåget från Oslo till Bergen. Den ingick i ett aktivitetspaket som delades ut till barn på tåget. Jag har sparat den alla dessa åren här i USA (jag tillbringade flera månader i Sverige hos min mormor för att lära mig Svenska, och vi reste också genom Norge och på Hurtigruten). Norge är sådant vackert land. 1975 - det är ett år som jag kommer aldrig att glömma! Och asken med kritorna gläder mig ännu nu. :-)

      Slett
    3. Hei Anonym! Takk for hyggelig kommentar. Det tok litt tid før jeg oppdaget den siden innlegget du kommenterte var nokså gammelt, men desto hyggeligere å lese :)

      Slett

[Forsvant headingen? Klikk her for å starte fra hovedsiden!]