24. juli 2014

Permisjonen er innvilget

Ja, så er permisjonen i boks! Da kan både jeg, familie og venner med snev av bekymring senke skuldrene litt. Hvis prosjektet mitt tryner fullstendig, har jeg nå et dokument som forsikrer meg om at det finnes en jobb som jeg kan gå tilbake til!

Nå vet jo ingen hvordan verden vil se ut når permisjonstiden er over, men akkurat det skal jeg ikke tenke så mye på nå. Det blir uansett viktig for meg å legge planer og ikke minst å gjennomføre som om det ikke fantes noen redningsplanke der framme.

Selv om det er sommer og rekordvarme dager må jeg innom på jobben. Det er ingen andre der, men noen av oppgavene mine kan ikke vente til etter ferien. Sånn har det vært hver sommer i mange år, og det er for så vidt helt greit når sommeren er våt og sval, men uten ventilasjonsanlegg i disse tider er det ingen stor fornøyelse å jobbe. Jeg greier ikke å være produktiv en hel dag. Så det blir litt stykkevis og delt, og litt dårlig samvittighet for at jeg får gjort mindre enn jeg burde.

Neste sommer blir det helt andre boller :)

3 kommentarer:

  1. Heisann! Så fint at permisjonen din gikk i orden! Og ja, sånt må man ha skriftlig har jeg lært, så det er bra du har fått. Så ikke noen plutselig bare "glemmer" at du bare har permisjon. Lærte litt om sånne skriftlige avtaler da jeg jobbet i noe som viste seg å være en litt useriøs bedrift for en del år siden. Der var sluttattesten håndskrevet og uten årstall, og de skylder meg fremdeles en del penger som jeg aldri vil få. Så det å ha papirene i orden hjelper nok mye ja.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, skriftlig er nok viktig. Ikke at jeg har tenkt å være kranglete når den tid kommer, men jeg vet jo fint lite om hvordan dette løpet vil arte seg. Jobben vil neppe være helt som jeg forlot den, men arbeidsgiver har vel uansett forpliktet seg til å ta meg inn igjen. Kanskje er jeg til og med desperat :)

      Slett
  2. Spennende! Men hvor lenge har du søkt permisjon?

    SvarSlett

[Forsvant headingen? Klikk her for å starte fra hovedsiden!]