25. mai 2014

Desperat forsøk på skrivevirksomhet

Selv om jeg neppe kommer i gang for fullt med å skrive før jeg slutter i min faste jobb, ev. i løpet av sommerferien, har jeg gjort noen desperate forsøk de siste månedene. Noen har jeg skrevet om før, men ikke den aller mest desperate...

Jeg bestemte meg nemlig for å delta i en manuskonkurranse! Selvsagt gikk ukene altfor fort, og plutselig var det bare dager til fristen, samtidig som jeg hadde ekstra lange dager på jobb. Ingen ideell kombinasjon, så hva gjorde jeg?

He-he, jo jeg satte igang 3-4 timer før fristen gikk ut, og skrev så tastene spratt. Jeg rakk ikke engang å skrive halvparten av tekstmengden som skulle til. Heldigvis hadde jeg allerede kladdet et synopsis, og historien er en jeg har jobbet mye med tidligere i en anen setting, så jeg kjente karakterene godt.

Men jeg var ikke spesielt høy i hatten da jeg sendte inn bidraget. Jeg rakk jo ikke engang noen gjennomlesning... Vel, noen premiering kan jeg naturligvis se langt etter. Det ergrer meg litt, for jeg syntes ideen var god. Jeg trøster meg med at det jeg rakk å skrive ble ganske bra tatt i betraktning at det jo bare var et første utkast skrevet på noen timer under press. Men det vet selvsagt ingen andre enn jeg selv. Og så du, da.

Uansett, det var en nyttig erfaring. Jeg vet at jeg kommer til å sende inn til flere manuskonkurranser, og nå vet jeg jo også at det krever ganske mye tid å skrive bidraget... så noe godt kom det da ut av seansen :)

Lykke til med en helt ny uke!

2 kommentarer:

  1. Hei, så artig at du kastet deg utpå! Synes det var veldig flott og godt gjort, jeg! Det er selvsagt ikke sikkert du kommer opp blant de tre beste denne gangen, men det krever både mot, vilje og hardt arbeide å i det hele tatt forsøke! Kjempeflott! Blir spennende! :-)

    SvarSlett
  2. Ja, all respekt for de som virkelig jobber hardt foran en sånn innsending. Og jeg ble jo litt inspirert, og plutselig har jeg en ny manusidé jeg kan jobbe videre med etter hvert. Får holde utkikk etter flere konkurranser :)

    SvarSlett

[Forsvant headingen? Klikk her for å starte fra hovedsiden!]